barca de croaziera domiciliu...

frumusete de pilothouse sailer aici: NAUTICAT 43 sailing yacht for sale | De Valk Yacht broker - Jachtmakelaar.
Am citit numai de bine despre Nauticat-uri, desi probabil ca sunt un pic cam scumpe...

Frumoasa, da... dar fibra... motorul banuiesc ca e Ford Lehman... pare bine intretinuta, dar pana n-o vede inspectorul... Citesc si eu acum ce gasesc despre ele. Gata, eu ies sa-mi fac lectiile si... n-am incotro... sa-mi visez barca preferata..:)

Alta sperietura despre GRP, dincolo de rezistenta la impact.

http://www.smithandcompany.org/GRP/GRP.html
 
Ultima editare:
ca sursa de inspiratie cititi: Kosmos Travel Log | Kosmos is Greek for world. It is the name of our boat, and the scope of our travel ambitions.

parerea mea:
1. materialul de constructie nu conteaza. nu exista material care sa garanteze "supravietuirea" la fel cum nu exista material care sa "imbunatateasca sansele". fiecare material are avantajele si dezavantajele lui si nu conteaza din ce e facuta barca conteaza proiectarea in functie de caracteristicile materialului si executia corecta a constructiei. Daca barca a fost proiectata si construita sa reziste la coliziunea cu "obiectul plutitor neidentificat" tip "container scufundat" rezista si daca e facuta din mamaliga. Restul e chestie de sansa.
2. nu conteaza varsta barcii, conteaza starea in care se afla astazi. daca barca a fost construita/ingrijita neglijent o sa apara aceleasi probleme si aceleasi costuri indiferent ca e din cauza "economiilor" facute ieri pe santier sau a "economiilor" facute timp de 30 de ani de fostii proprietari.
3. daca nu doresti sa pornesti maine pe mare nu conteaza dotarea tehnica existenta. pana sa pornesti tehnica va fi ori invechita, ori nu o sa iti mai convina, ori nu o sa mai gasesti piese, ori nu mai ai voie cu ea, etc. barca trebuie sa corespunda tehnic in momentul cand pleci, nu inainte, nu dupa.

sfaturile mele:
1. investeste in charter: fa o lista cu barcile posibile si stai una doua saptamani pe ele sa vezi daca iti convin. dincolo de toate argumentele logice alegerea barcii are de-a face in principal cu placerea/neplacerea pe care o resimti la bordul ei. ca sa limitezi putin costurile mergi inainte la cel mai mare dealer de barci (noi sau sh) din zona si urca pe toate barcile posibile. alea care iti plac sau nu esti hotarat le pui pe lista de charter. inchiriaza in extrasezon ca nu te intereseaza atat sa faci vacanta cat sa vezi daca poti locui pe barca in orice sezon.
2. mergi pe catamarane. daca spui ca nu poti trai pe 35 picioare nu o sa poti trai nici pe 45. nu exista doar catamarane de plastic, cu vele si sase buzi, exista si catamarane de metal, cu motor si doar cu o buda.
3. cauta o barca de ferociment. o sa spui ca sunt nebun (chiar sunt) dar citeste mai departe: in zona ta barcile din ferrociment sunt nevandabile, adica practic pe gratis. majoritatea sunt mari 45-60 picioare. cauta una construita profesional sau cu pedegree. plimba-te cu ea, muta-te pe ea, castiga experienta cat poti cu o barca mare si grea (ma rog la 55 picioare ferocimentul e mai usor decat otelul). nu investi in estetica, asigurare si alte vanitati. Vopsea de garduri, cel mai ieftin placaj si asigurare de raspundere civila (third party) ajunge. o sa afli astfel cum vrei sa fie compartimentata barca, ce tip de tehnica doresti si ce presupune intretinerea ei si poate cel mai important, daca ideiile tale sunt realizabile si daca mai vrei tu sa le realizezi. totul pe bani putini.
 
Excelent spus Rumpi.
Fierul rugineste, lemnul putrezeste, fibra face osmoza, ferocimentul are problemele lui. Toate trebuie protejate si intretinute.
Nici nu am avut curaj sa mentionaz ferocimentul. O alta problema e ca nimeni nu ti le asigura, dar cand iti iei barca de 45ft cu >10.000, nu mai e asa de mare problema O piersi, asta e. Asta presupunand ca poti sa "salvage" continutul. Faci doar asigurare third party, unde se cere. Asta e destul de ieftina.
Exista barci din ferociment construite profesional (nu pe pe structura de rebar sau chickenwire), pe plasa speciala, galvanizata, cu cimeti moderni facuti pentru uz subacvatic. Iese o structura elastica, usoara si relativ subtire, cu finisare superioara. Singura problema cu astfel de cimeti e ca vopseaua nu prea adera.
 
mihai, eu sunt destul de nebun sa spun ferociment. exista barci din ferociment cu rating Lloyd pentru Antarctica. nu materialul e problema.
eu sa am planurile lui as cauta o barca din asta cat mai mare si mai ieftina, pus motor diesel de tractor sau camion pe ea, jos catargul, compartimentare interioara dupa imaginatia proprie facuta din placaj ieftin, vopsea lavabila (latex house paint), si as face un Great Loop. Dupa un Great Loop deja as avea idee despre ce si cum vreau, ce pot eu, cat costa, etc.
cat despre asigurare asta e "overrated". Dupa cum spui, la banii pe care ii dai pe barca asigurarea e futila, si daca ai chestii scumpe pe barca (electronica, alte chestii la care tii) alea de obicei pot fi asigurate separat. singura chestie cu adevarat necesara e "third party" ca daca ii zgarii la unu superyachtu sau te scufunzi in rezervatie naturala si vine politia pe capu tau sa nu trebuiasca sa platesti din buzunar. din cate stiu third party nu e dependenta de tipul barcii sau materialul din care e facuta ci de valoarea totala pentru care vrei sa te asiguri si eventual experienta proprie.
si daca in momentul cand m-am hotarat ce vreau trebuie sa scap de cimentul plutitor tot se gaseste cineva sa ma scape de el la bani putini. oricum eu metoda mai ieftina de a experimenta pe pielea proprie ce inseamna posesia si utilizarea unui yacht mare (nu conteaza ca e cu vele sau motor) nu cunosc. nici macar charter-ul nu e mai ieftin, cred ca inchiriatul unor barci de 55 picioare pe cate 2 saptamani deja devine extrem de scump avand in vedere ca trebuie sa experimenteze in conditii reale, adica ei doi singuri pe barca si nu 6-8 oameni care platesc toti o parte din costuri (asa cum se inchiriaza de obicei barcile astea).
 
<ca sursa de inspiratie cititi: Kosmos Travel Log | Kosmos is Greek for world. It is the name of our boat, and the scope of our travel ambitions.>

daca faci o socoteala simpla,constati ca barcazul asta motorizat haleste mai mult decit dublu pe ora,fata de un velier de 12 m,si viteza mai mica.atunci unde sint avantajele?
daca intra si generatorul in calcul,tot e mai mare consumul fata de un velier cu un motor de 40cp.si de ce mai aveau nevoie de generator?aaa probabil pentru un congelator ca acasa,aer conditionat,micrunde...etc.samd.

Boat Numbers
Average speed entire trip: 6 knots
Engine Hours: 4,774
Generator hours: 1,902
Nautical Miles: 28,940 (33,821 statute miles, 53,539 kilometers)
Diesel consumed: ~11,800 US gallons, 44,600 liters
Main engine failures: None
adica in bani romanestm cu pretul motorinei la 6 lei/l,rezulta undeva pe la 2,676 miliarde vechi,adica 60818 euro.concluzia?......o trageti voi
 
Ultima editare:
<ca sursa de inspiratie cititi: Kosmos Travel Log | Kosmos is Greek for world. It is the name of our boat, and the scope of our travel ambitions.>

daca faci o socoteala simpla,constati ca barcazul asta motorizat haleste mai mult decit dublu pe ora,fata de un velier de 12 m,si viteza mai mica.atunci unde sint avantajele?
daca intra si generatorul in calcul,tot e mai mare consumul fata de un velier cu un motor de 40cp.si de ce mai aveau nevoie de generator?aaa probabil pentru un congelator ca acasa,aer conditionat,micrunde...etc.samd.

Boat Numbers
Average speed entire trip: 6 knots
Engine Hours: 4,774
Generator hours: 1,902
Nautical Miles: 28,940 (33,821 statute miles, 53,539 kilometers)
Diesel consumed: ~11,800 US gallons, 44,600 liters
Main engine failures: None
adica in bani romanestm cu pretul motorinei la 6 lei/l,rezulta undeva pe la 2,676 miliarde vechi,adica 60818 euro.concluzia?......o trageti voi


un generator la bord nu este chiar lux la o calatorie de tipul asteia.
 
avantajele sunt simple: confort. practic pentru 45000 euro (pretul motorinei la momentul 2007-2009) au cumparat tot confortul posibil. un velier comparabil ca spatiu si dotari costa de nou tot atat cat a costat barca lor. vorbesc despre un velier nou dotat cu acelasi congelator de 141 litri, aer conditionat, masina de spalat cu uscator, bow thruster, etc. si probabil velierul nu va avea acelasi spatiu la aceeasi lungime iar intretinerea sistemelor va fi mai complicata.
viteza e viteza medie de croaziera este perfect comparabila cu a oricarui velier de circumnavigatie. o medie mai mare de 6 noduri nu scoate nici o barca de 13m cu deplasament de 27t. nici macar catamaranele tipice de croaziera nu scot mai mult la lungimea asta si alea au deplasament de 10t. doar catamaranele smechere au viteze medii mai mari si mediile lor se situeaza undeva pe la 8 maxim 10 noduri. Viteza medie a castigatorului vendee globe de anul acesta a fost de 15,3 noduri si vorbim de velier de carbon cu chila basculanta in conditii de competitie si pe care confortul se masoara cu miligramul.
consumul mi se pare absolut normal pentru un motor diesel de 6,8l care scoate 135CP la 2200 rpm in regim continuu si 170CP la 2500rpm. consumul mediu de 6,6l/h sau 0,6l/km nu mi se pare exagerat pentru barca de care vorbim. doara nu o sa ne apucam sa il comparam cu vre-un motor de yacht cu 30CP si 0,5-1l capacitate.
adevarul este ca exista o logica in spatele conceptului de cruising cu motor, si conceptul se numeste lux. indiferent ca luxul este sosirea in port la ora fixa sau masina de spalat cu uscator, de la anumite cerinte in sus pur si simplu chestia asta se plateste. si daca tot faci motorsailing pentru a il satisface poti foarte bine sa faci si urmatorul pas si sa alegi direct barca cu motor (si eventual vele auxiliare) si sa te bucuri de avantaje. discutia asupra luxului necesar, purismul navigatiei, etc. sunt filosofii. In practica croaziera de placere a evoluat odata cu societatea de consum si situatia pietei reflecta mentalitatea utilizatorilor. Acum 30-40 ani barca ideala de circumnavigatie avea 9m si majoritatea pleca la drum cu barci de 7-8m dotate cu lampi pe gaz. Astazi ti se spune ca minimul minimorum pentru 2 persoane sunt 12m si se discuta cea mai buna instalatie electrica. e bine, e rau? habar nu am si adevarul e ca nici nu intereseaza. vecinii unguri au un circumnavigator de secol 21 facut cu barca de 6m si buget total de 10000 euro. atata si-a permis omul, cu asta a navigat in jurul lumii. initiatorul topicului declara ca nu poate trai pe 10,6m si poate ca are bugetul sa isi permita acest lucru. eu nu vad nici o problema aici atata timp cat nu ma obliga si pe mine sa gandesc la fel si nu imi fura banii din buzunar ca sa isi satisfaca dorintele (nu ca ar avea de unde, zic si eu asa).
eu cred cu tarie ca alegerea barcii nu are nimic de-a face cu chestii rationale ci cu sentimentul pe care il are un anumit om fata de o anumita barca. as putea scrie pagini intregi despre prejudecatile implicate, despre preconceptiile formate inconstient prin asimilare culturala involuntara, conditionari operante implicite si alte asemenea chestii dar nu e locul aici. pana la urma daca toti am gandi la fel ar fi plictisitor rau.
sa dea domnul ca asa cum si-a luat cel mai scump caiac de expeditie de pe piata sa aiba banii sa isi ia si trawler-ul visat si sa se simta la fel de bine pe el.
 
avantajele sunt simple: confort. practic pentru 45000 euro (pretul motorinei la momentul 2007-2009) au cumparat tot confortul posibil. un velier comparabil ca spatiu si dotari costa de nou tot atat cat a costat barca lor. vorbesc despre un velier nou dotat cu acelasi congelator de 141 litri, aer conditionat, masina de spalat cu uscator, bow thruster, etc. si probabil velierul nu va avea acelasi spatiu la aceeasi lungime iar intretinerea sistemelor va fi mai complicata.
viteza e viteza medie de croaziera este perfect comparabila cu a oricarui velier de circumnavigatie. o medie mai mare de 6 noduri nu scoate nici o barca de 13m cu deplasament de 27t. nici macar catamaranele tipice de croaziera nu scot mai mult la lungimea asta si alea au deplasament de 10t. doar catamaranele smechere au viteze medii mai mari si mediile lor se situeaza undeva pe la 8 maxim 10 noduri. Viteza medie a castigatorului vendee globe de anul acesta a fost de 15,3 noduri si vorbim de velier de carbon cu chila basculanta in conditii de competitie si pe care confortul se masoara cu miligramul.
consumul mi se pare absolut normal pentru un motor diesel de 6,8l care scoate 135CP la 2200 rpm in regim continuu si 170CP la 2500rpm. consumul mediu de 6,6l/h sau 0,6l/km nu mi se pare exagerat pentru barca de care vorbim. doara nu o sa ne apucam sa il comparam cu vre-un motor de yacht cu 30CP si 0,5-1l capacitate.
adevarul este ca exista o logica in spatele conceptului de cruising cu motor, si conceptul se numeste lux. indiferent ca luxul este sosirea in port la ora fixa sau masina de spalat cu uscator, de la anumite cerinte in sus pur si simplu chestia asta se plateste. si daca tot faci motorsailing pentru a il satisface poti foarte bine sa faci si urmatorul pas si sa alegi direct barca cu motor (si eventual vele auxiliare) si sa te bucuri de avantaje. discutia asupra luxului necesar, purismul navigatiei, etc. sunt filosofii. In practica croaziera de placere a evoluat odata cu societatea de consum si situatia pietei reflecta mentalitatea utilizatorilor. Acum 30-40 ani barca ideala de circumnavigatie avea 9m si majoritatea pleca la drum cu barci de 7-8m dotate cu lampi pe gaz. Astazi ti se spune ca minimul minimorum pentru 2 persoane sunt 12m si se discuta cea mai buna instalatie electrica. e bine, e rau? habar nu am si adevarul e ca nici nu intereseaza. vecinii unguri au un circumnavigator de secol 21 facut cu barca de 6m si buget total de 10000 euro. atata si-a permis omul, cu asta a navigat in jurul lumii. initiatorul topicului declara ca nu poate trai pe 10,6m si poate ca are bugetul sa isi permita acest lucru. eu nu vad nici o problema aici atata timp cat nu ma obliga si pe mine sa gandesc la fel si nu imi fura banii din buzunar ca sa isi satisfaca dorintele (nu ca ar avea de unde, zic si eu asa).
eu cred cu tarie ca alegerea barcii nu are nimic de-a face cu chestii rationale ci cu sentimentul pe care il are un anumit om fata de o anumita barca. as putea scrie pagini intregi despre prejudecatile implicate, despre preconceptiile formate inconstient prin asimilare culturala involuntara, conditionari operante implicite si alte asemenea chestii dar nu e locul aici. pana la urma daca toti am gandi la fel ar fi plictisitor rau.
sa dea domnul ca asa cum si-a luat cel mai scump caiac de expeditie de pe piata sa aiba banii sa isi ia si trawler-ul visat si sa se simta la fel de bine pe el.

o mica corectie, U-boat-ul nu este "cel mai scump caiac de expeditie", un Klepper cu schelet de carbon este mai scump si chiar un Feathercraft tandem este mai scump. U-boat-ul este doar un barcaz rezistent la tavaleala, lenesh si greoi, greu de impachetat si transportat cu avionul, negru si urat in ochii unora (cel mai frumos in ochii nostri), cu o incarcatura utila de 450 Kg care ne este folositoare... Dar este al nostru, parte din echipa, si nu l-am da pe nimic, nici bani, nici la schimb.

Stiu ca unii vor rade si vor face misto, dar inca caut, in paralel, ambarcatiuni militare de tonaj mic dezafectate care pot fi ieftin modificate... nu dau inca modele sa nu deraiam topicul... dar, si se puede...:)
 
Atat pot spune: Dragilor, se poate... Nu stiu cum, nu stiu cu ce, nu stiu cat costa... DAR SE POATE !!!

Sail-World.com : 70-year-old woman about to complete solo 'Five Cape' circumnavigation

Imi voi schimba motto-ul... cred... :):):) b-)b-)b-):):):) : What a man can do, the others can do... corect (citat) este asa: "What one man can do, another can do"

P. S. Nu este "opera" mea... este un citat dintr-un film... Anthony Hopkins... The Edge... Pictures & Photos from The Edge - IMDb

da si nu... "A man's got to know his limitations", zice Harry Callahan in 1973, a propos de filme...:) Toate viata imi voi dori sa escaladez Everestul dar stiu sigur ca nu se va intampla niciodata... si am o lista intreaga cu ceea ce stiu ca nu voi putea face niciodata... culmea este ca acceptarea a ceea ce nu voi putea face nu ma impiedica sa visez... :)

Rumpi, pana la urma ne intoarcem la un strop de filozofie vis a vis de remarca lui Bogdan. Vorbind strict in numele celor doi nomazi, noi nu vrem sa inconjuram pamantul ca o izbanda. Ma tem sincer de revelatia pe care as avea-o intelegand ca si pamantul/oceanul "s-a terminat". Nu vrem sa-l inconjuram pentru a mazgali harta globului cu o linie rosie si nu vrem nici sa traversam oceane "contra-cronometru"... Noi vrem doar, in "pasi de melc" (5-6 noduri) sa ne umplem sufletul de libertate respirand briza oceanului, departe de tarmuri si granitze... copii nomazi, descatusati de amintiri si indatoriri, ratacind intre cer si pamant vesnic insetati de meandrele drumului fara sfarsit... asta ar merge si de-un epitaf...:)
 
Ultima editare:
recunosc am scumpit arbitrar caiacul, da am o scuza la ei pe site la pret zice ca sa ii contactez. credeam ca e mai mult de 7000 USD cat face K2.
o sa mai dau un sfat bine intentionat dar care probabil nu o sa te convinga: renunta la ideea cu sculele militare. nu sunt mai bune decat variantele civile. cel putin nu in lumea civilizata. asta e o preconceptie a oamenilor crescuti in comunism care nu gaseau cizme bune la magazin si unde orice material mai exotic era strict rationalizat. echipamentul militar e facut sa corespunda unor cerinte foarte limitate care pentru utilizatorul civil sunt absurde. de exemplu sa reziste la gloante, sa fie ieftin de produs in cantitati mari, sa opereze in anumite conditii foarte speciale, etc. In schimb nu se iau in considerare deloc chestiile importante pentru civili cum ar fi: comfort, durata de viata, costuri de intretinere, etc. echipamentul pentru fortele speciale e si mai rau deoarece e si mai specializat. de barci nu mai vorbesc, marina are la dispozitie zeci de oameni care trebuie tinuti ocupati si care n-au treaba decat sa repare si sa vopseasca, costurile de intretinere pur si simplu nu sunt calculate, totul e optimizat conform caietului de sarcini facut de un birocrat si executat cat mai ieftin pentru maximizare profiturilor de catre o firma privata. multe optiuni sunt folosite pentru a usura lantul logistic nu pentru ca ar avea sens. Nu mai vorbesc de influentele exercitate de firme pentru a primi contracte pentru echipament care apoi se dovedeste a fi neadecvat. nu dau exemple ca sunt pline ziarele de plangerile soldatilor. o buna parte din echipamentul asta ajunge la un moment dat pe piata civila ca surplus si e foarte ieftin. cam asta e singurul lui avantaj.
in domeniul agrementului nautic daca chiar vrei echipament robust si testat mergi pe mana pescarilor profesionisti. acolo exista o piata extrem de dura, cu conditii de testare reale in timp real, ceea ce nu functioneaza dispare urgent de pe piata deoarece nimeni nu cumpara chestii inutile, scumpe sau proaste ca se pierd bani si mori de foame.
exista bineinteles si chestii care merita cumparate din surplus militar dar sunt putine. un exemplu ar fi watermakerele manuale pe care le schimba momantan US-navy. in rest nu-mi vine nimic in cap asa ad-hoc care sa merite cumparat.
In filosofia cruisingului nu ma bag aici, aia e total alta chestie, n-are a face cu chestii tehnice, sunt optiuni personale la mijloc si se ajunge de obicei la o discutie privind valorile. Daca vreti sa discutati asa ceva cred ca e necesar un topic separat prin vre-o sectiune a forumului.
 
recunosc am scumpit arbitrar caiacul, da am o scuza la ei pe site la pret zice ca sa ii contactez. credeam ca e mai mult de 7000 USD cat face K2.
o sa mai dau un sfat bine intentionat dar care probabil nu o sa te convinga: renunta la ideea cu sculele militare. nu sunt mai bune decat variantele civile. cel putin nu in lumea civilizata. asta e o preconceptie a oamenilor crescuti in comunism care nu gaseau cizme bune la magazin si unde orice material mai exotic era strict rationalizat. echipamentul militar e facut sa corespunda unor cerinte foarte limitate care pentru utilizatorul civil sunt absurde. de exemplu sa reziste la gloante, sa fie ieftin de produs in cantitati mari, sa opereze in anumite conditii foarte speciale, etc. In schimb nu se iau in considerare deloc chestiile importante pentru civili cum ar fi: comfort, durata de viata, costuri de intretinere, etc. echipamentul pentru fortele speciale e si mai rau deoarece e si mai specializat. de barci nu mai vorbesc, marina are la dispozitie zeci de oameni care trebuie tinuti ocupati si care n-au treaba decat sa repare si sa vopseasca, costurile de intretinere pur si simplu nu sunt calculate, totul e optimizat conform caietului de sarcini facut de un birocrat si executat cat mai ieftin pentru maximizare profiturilor de catre o firma privata. multe optiuni sunt folosite pentru a usura lantul logistic nu pentru ca ar avea sens. Nu mai vorbesc de influentele exercitate de firme pentru a primi contracte pentru echipament care apoi se dovedeste a fi neadecvat. nu dau exemple ca sunt pline ziarele de plangerile soldatilor. o buna parte din echipamentul asta ajunge la un moment dat pe piata civila ca surplus si e foarte ieftin. cam asta e singurul lui avantaj.
in domeniul agrementului nautic daca chiar vrei echipament robust si testat mergi pe mana pescarilor profesionisti. acolo exista o piata extrem de dura, cu conditii de testare reale in timp real, ceea ce nu functioneaza dispare urgent de pe piata deoarece nimeni nu cumpara chestii inutile, scumpe sau proaste ca se pierd bani si mori de foame.
exista bineinteles si chestii care merita cumparate din surplus militar dar sunt putine. un exemplu ar fi watermakerele manuale pe care le schimba momantan US-navy. in rest nu-mi vine nimic in cap asa ad-hoc care sa merite cumparat.

pai... U-boat-ul nostru poste fi un exemplu...:) nu e surplus, costa aproape la fel, dar e mai rezistent decat un Feathercraft K2 abuzat in conditii identice. In rest, nu mai comentez despre echipamente kaki, ai dreptate in multe privinte in argumentul tau, dar exista cateva lucruri verzi bune si preferinta pentru ele nu are nimic de a face cu o ideologie sau organizatie...:) Echipamentul militar nou nu este mai ieftin, o barca dezafectata arata ingrozitor de spartan, poate fi limitata in comfort, dar a fost frecata si intretinuta bine si "testata" in conditii reale, ca si pescadoarele de care pomenesti.

Promit ca nu mai comentez pe tema asta caci nu vreau sa ne contrazicem... :) Nu ma vei convinge dar trebuie sa recunosc ca eu am de invatat din ce scrii si apreciez mult informatia primita.

Ramanem la veliere vs. "diesel duck" la care se adauga vele, si nu ma refer la o competie gen "care e mai...", ci la o comparatie rezonabila in cost de achizitionare/intretinere/operare si comfort si siguranta in conditii variate de stress.
 
Ultima editare:
da si nu... "A man's got to know his limitations", zice Harry Callahan in 1973, a propos de filme...:) Toate viata imi voi dori sa escaladez Everestul dar stiu sigur ca nu se va intampla niciodata... si am o lista intreaga cu ceea ce stiu ca nu voi putea face niciodata... culmea este ca acceptarea a ceea ce nu voi putea face nu ma impiedica sa visez... :)

Rumpi, pana la urma ne intoarcem la un strop de filozofie vis a vis de remarca lui Bogdan. Vorbind strict in numele celor doi nomazi, noi nu vrem sa inconjuram pamantul ca o izbanda. Ma tem sincer de revelatia pe care as avea-o intelegand ca si pamantul/oceanul "s-a terminat". Nu vrem sa-l inconjuram pentru a mazgali harta globului cu o linie rosie si nu vrem nici sa traversam oceane "contra-cronometru"... Noi vrem doar, in "pasi de melc" (5-6 noduri) sa ne umplem sufletul de libertate respirand briza oceanului, departe de tarmuri si granitze... copii nomazi, descatusati de amintiri si indatoriri, ratacind intre cer si pamant vesnic insetati de meandrele drumului fara sfarsit... asta ar merge si de-un epitaf...:)

Nomadule (nomazilor) nu vreau sa alterez topicul cu consideratii inutile... scuzati cacofonia... :):):) Dar... Nu este adevarat ce spui. Daca INTR-ADEVAR iti doresti sa escaladezi Everestul, POTI. POTI sa incerci, poti sa nu reusesti, dar POTI. Cum spune Pilotul (meu): Daca iti doresti DE-ADEVARATELEA, poti. Este un om fara picioare care a escaladat varful (reportaj Discovery). Sunt oameni de 60 de ani care au urcat acolo. Femeia pe care am dat-o ca exemplu a inconjurat Pamantul la 70 de ani... SOLO. Orice se poate... NUMAI SA VREI... DE-ADEVARATELEA :):):) Cel mai comod este sa stai, sa spui... "Ah, nu pot, acolo nu este de mine..."

Scriu autocritic, si eu imi doresc 1000 de lucruri, Everest included, si nu fac nimic pentru asta... Sau nu fac suficient... :):):) Sorry, n-am vrut sa dau lectii. Mi-am scris mai mult mie...
 
Nomadule (nomazilor) nu vreau sa alterez topicul cu consideratii inutile... scuzati cacofonia... :):):) Dar... Nu este adevarat ce spui. Daca INTR-ADEVAR iti doresti sa escaladezi Everestul, POTI. POTI sa incerci, poti sa nu reusesti, dar POTI. Cum spune Pilotul (meu): Daca iti doresti DE-ADEVARATELEA, poti. Este un om fara picioare care a escaladat varful (reportaj Discovery). Sunt oameni de 60 de ani care au urcat acolo. Femeia pe care am dat-o ca exemplu a inconjurat Pamantul la 70 de ani... SOLO. Orice se poate... NUMAI SA VREI... DE-ADEVARATELEA :):):) Cel mai comod este sa stai, sa spui... "Ah, nu pot, acolo nu este de mine..."

Scriu autocritic, si eu imi doresc 1000 de lucruri, Everest included, si nu fac nimic pentru asta... Sau nu fac suficient... :):):) Sorry, n-am vrut sa dau lectii. Mi-am scris mai mult mie...

OK. Vedem unele lucruri diferit. Nu-i bai, e doar firesc si uman...:) Fiecare are dreptate pentru el...
 
Ma indoiesc ca militarii au barci cu panze.

Mai degraba asa ceva vreti:
40' Steel Carvel/Flush. Previously Used a Ferry and SCUBA Chartr - Markham / York Region Powerboats, Motorboats For Sale - Kijiji Markham / York Region Canada.


Bineinteles, aranjata frumos pentru locuit in ea.

Cu panze, n-au... nici macar kayace..:)

Nu am fondurile necesare sa cumpar o asa "legenda" (PT) si nici nu stiu cum i-ar sta cu un catarg, dar imi place cum arata si am inteles ca se comporta bine pe apa...:) parca as juca la lotto de azi inainte..:) ce casutza/cruiser (cu motoare mai modeste!) ar iesi din galeata asta de aluminiu...:) eh, departe si inalt este Everestul meu...

Boats for sale ABLBoats www.ablboats.com

Si daca tot am pomenit de imposibilitatile Everestului meu, amuzati-va si voi cu link-ul asta... primesc donatii..:)

http://www.ussubmarines.com/submarines/nomad_1000_t.php3
 
Ultima editare:
echipamentul militar nou nu merita banii (vorbesc pentru utilizatorul normal), merita unele chestii daca sunt surplus. echipamentul comercial nou merita banii pentru ca piata e competitiva. barcile second se judeca dupa aceleasi criterii indiferent cine le-a operat inainte, doar ca ale militarilor de multe ori sunt prea specializate, adica proiectate pentru conditiile lor specifice de utilizare si intretinere si se potrivesc ca nuca-n perete cu necesitatile civililor. parerea mea este ca atata timp cat dau banii, barca trebuie sa corespunda dorintelor mele, nu eu sa imi adaptez dorintele dupa barca. calul de dar e altceva desi in cazul barcilor ar fi bine sa il cauti si pe ala la dinti, altfel te trezesti ca trebuie sa-i platesti stomatolog.
discutia barca cu motor vs barca cu vele e cam futila deoarece nu stim unde si in ce conditii vreti sa navigati. parerea mea e ca traversarea oceanelor e mai ok de facut sub vele, mai ales daca nu te grabesti nicaieri. costier pe de alta parte motorul castiga deoarece te duce unde si cand vrei si te scapa din multe situatii. eu cred ca e mai periculos sa faci cabotaj decat sa traversezi oceanul.
eu zic sa descrieti aici mai detaliat cum va inchipuiti viata pe barca. pana acum am inteles doar ca nu ne grabim nicaieri, vrem spatiu mult si avem o preferinta pentru tabla. ziceti si voi cam pe unde va inchipuiti sa va plimbati, cam cum va doriti sa fie viata zilnica, care sunt lucruri pe care le considerati esentiale si care sunt optionale, cam cat o sa dureze plimbarea, etc. Pana la urma nu e idiferent daca barca trebuie sa aiba aer conditionat si masina de spalat sau sistem de incalzire si izolatie termica. trebuie niste detalii ca sa putem spune ceva despre costuri de operare si comfort. pentru achizitie/intretinere iar trebuie niste detalii, cat esti dispus sa investesti, ce stii sa faci si ce esti dispus sa inveti influenteaza foarte tare aceste lucruri. De exemplu mie nu mi-e frica sa cos, stiu sa repar un motor (unul simplu nu avioane si presupunand existenta sculelor necesare) dar sunt un sudor si un electronist foarte prost iar la computere ma pricep doar sa le utilizez. Asta inseamna ca barca de tabla o sa am doar daca mi-o da cineva cadou iar pentru electronica o sa trebuiasca sa am piese de schimb preconfectionate. in schimb o sa am cu siguranta pe barca masina de cusut. asteptarile vs abilitatile proprii decid costurile. masina de spalat vase poate fi lux sau necesitate. mai exista o chestie si anume perceptia asupra banilor. pentru unii 1000 euro (sau dolari) poate fi o suma enorma iar pentru altii ceva normal si asta altereaza complet viziunea asupra raportului pret/calitate sau "bang for the buck". cel mai bun exemplu e cazul cu banii de motorina in circumnavigatie. unul spune ca 45000 euro a fost o suma care a meritat pentru cei doi ani de navigatie, altul spune ca a fost complet nenecesara si de banii aia se mai plimba inca 2-3 ani pe ape. ambii au dreptate pentru ei. de asta multi care fac croaziere lungi evita sa spuna clar cat si cum a costat totul. Pe cruisersforum sunt discutii interminabile despre posibilitatea traitului cu 500 dolari pe luna la care unii romani rad cu lacrimi si dau lectii de trait cu "a dollar a day".
 
Mie, toată trebușoara asta cu diesel + corp solid îmi miroase a pasaj de NV, cap Horn sau zone similare. Plusez cu accesul pe mari fluvii unde un velier nu ar face față.
Am mai scris pe aici: http://www.barcaholic.ro/f5/aluminiu-vs-placaj-epoxy-738-4.html despre cum e viața pe o fierătanie, însă unde diesel e, e și căldură și curent electric aka aparatură electronică, iar de motorină te lipești oriunde (chiar și pe ochi frumoși), pe când la Eol tre' să vii cu ceva jertfe.
Un vapor e ușor de manevrat și mai sigur în navigație (de ex. radar pornit), mai confortabil la bord (apă caldă non stop, microunde, bere rece etc). Un velier are mult mai multe manevre de supravegheat precum și alte treburi și dacă nu ești pasionat mai mult încurcă. Nu mai zic de efectul psihologic cu ”Merge mașina, merge marina!”
Am încredere și vă doresc succes, din altruism, fiindcă în subconștient știu că-l veți avea.
 
Ultima editare:

Back
Sus