Salut Norbert, eu sunt fan forever al japonezilor. Am bicicleta, motocicleta, masina si motorul barcii japoneze, si nu le-as schimba cu nimic. Cel putin la motoare, Dumnezeu e japonez .
Chiar daca veti rade de mine, m-am gandit la adaptarea de motoare diesel de motocultor (Honda, Lombardini), intre 6-20 cai, la barci. Sunt ieftine, economice, fiabile, si au regimul termic pentru temperaturi mari. Problema (sau avantajul) e racirea cu aer, stiu ca Mihai Patrascu a avut probleme cu Lombardini-ul lui de 8 cai in Egeea, din cauza racirii defectuoase. Daca s-ar face totusi o aerisire buna a compartimentului motorului, cred ca s-ar rezolva si cu racirea, caci motocultoarele se folosesc la temperaturile toride din timpul verii. Oricum, pana nu fac o proba cu asa ceva, nu pot spune daca se merita sau nu. Multi pescari din Ro folosesc la barci motoare de motocultor pe benzina, racite pe aer, cu rezultate excelente.
Chiar daca veti rade de mine, m-am gandit la adaptarea de motoare diesel de motocultor (Honda, Lombardini), intre 6-20 cai, la barci. Sunt ieftine, economice, fiabile, si au regimul termic pentru temperaturi mari. Problema (sau avantajul) e racirea cu aer, stiu ca Mihai Patrascu a avut probleme cu Lombardini-ul lui de 8 cai in Egeea, din cauza racirii defectuoase. Daca s-ar face totusi o aerisire buna a compartimentului motorului, cred ca s-ar rezolva si cu racirea, caci motocultoarele se folosesc la temperaturile toride din timpul verii. Oricum, pana nu fac o proba cu asa ceva, nu pot spune daca se merita sau nu. Multi pescari din Ro folosesc la barci motoare de motocultor pe benzina, racite pe aer, cu rezultate excelente.