navalizare motor auto

Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
Salut Norbert, eu sunt fan forever al japonezilor. Am bicicleta, motocicleta, masina si motorul barcii japoneze, si nu le-as schimba cu nimic. Cel putin la motoare, Dumnezeu e japonez :).

Chiar daca veti rade de mine, m-am gandit la adaptarea de motoare diesel de motocultor (Honda, Lombardini), intre 6-20 cai, la barci. Sunt ieftine, economice, fiabile, si au regimul termic pentru temperaturi mari. Problema (sau avantajul) e racirea cu aer, stiu ca Mihai Patrascu a avut probleme cu Lombardini-ul lui de 8 cai in Egeea, din cauza racirii defectuoase. Daca s-ar face totusi o aerisire buna a compartimentului motorului, cred ca s-ar rezolva si cu racirea, caci motocultoarele se folosesc la temperaturile toride din timpul verii. Oricum, pana nu fac o proba cu asa ceva, nu pot spune daca se merita sau nu. Multi pescari din Ro folosesc la barci motoare de motocultor pe benzina, racite pe aer, cu rezultate excelente.
 
Si tractoarele si motocultoarele, functioneaza in regim de deplasare cu viteza relativ mica si sunt proiectate sa reziste la socurile regimului de deplasare pe suprafete accidentate. Deci eu zic ca poate fi o optiune f inspirata!

Daca au ca la mototciclete un radiator in care sa bati aer s-ar putea sa mearga recirea doar cu aer daca nu e bine sa mai vb si cu altii.

Motoarele pe benzina au un mare avanaj dat de greutatea si gabaritul mai reduse dar cu o putere mult mai mare. Eu cred ca ar merge joaca la o barca nepuntata dar cu un yacht puntat .... nu stiu ce sa zic. Am intels ca amestecul aer + vapori benzina este exploziv de la 5-10% concentratie de vapori in aer ...

Mare atentie la acesti vapori care fiind mai grei se aduna in santina si ca re nu pot fi sesizati prin miros datorita faptului ca stau pe fundul barcii!
Am inteles la vedetele militare cu propulsie cu motoare pe benzina, procedura de start a motorului prevede ca prim pas ventilarea santinei !
 
navalizari motoare auto

sint aceleasi motoare care se gasesc pe tractoare,combine,autoturisme(unele)
ca de exemplu:mercedes,lombardini,volvo,etc,singura diferenta este sistemul de racire si evacuaresi binenteles inversorul,care pina la urma e tot o cutie de viteze cu doua trepte:inainte si inapoi cu raport de obicei de 2/1 pentru majoritatea velierelor;dacamai vrei lamuriri spune aici !
 

Atașamente

  • renovare barca 042.jpg
    renovare barca 042.jpg
    72.8 KB · Vizualizări: 263
Salut si bine ai venit :). Banuiesc ca in poza e barca ta? Stiu ca s-au facut si in tara inversoare pentru diesel-uri mai mici, am vazut pe mai multe barci, sunt cu carter de aluminiu si parghie laterala pentru angrenare. Stiu ca in general racirea motorului e dublu circuit, cu schimbator de caldura. Daca ai detalii, te rugam sa ne luminezi si pe noi.
 
salut !
pai hai sa aprindem becul...!!
ca sa fim mai nemti,ar fi bine sa-mi spui la ce putere te-ai gindit,si ce tip de motor ai dori sa navalizezi.
pina atunci citeva recomandari:-neaparat inversor de firma,ebay-ul nemtesc prezinta o multime de inversoare second hand,si foarte fiabile,hurth-ul acum zf,dau garantii cel putin 100000 de ore asa ca....in afara de fiabilitate au ambreiaj in ulei interior,decupleaza automat daca elicea loveste ceva in apa,trece in mars inapoi direct in caz de necesitate,ceea ce e foart ok !
-schimbatorul de caldura se poate fabrica fara mari studii de termodinamica la oxford sau aiurea;cinci piese pe strung ,tabla de fier,inox,cupru sau de care ai,
um metru de teava groasa de 3mm cu diametru de 70mm,0,5m de teava de 35mm,75cm teava groasa de 3-4 mm ,6m teava cupru de 6-7mm diametru(se gaseste in comert la mag.auto.
-pompa de apa(de preferat impeller,adica aceea cu paleti de cauciuc)cu un debit de 40 litri minut sau mai mult sau o pompa normala mecanica,numai daca pompa este sub nivelul ape,spre deosebire de impeller,nu se amorseaza singura!!deci atentie !
-placa adaptoare de legatura cu cutia (se fabrica in functie de motor)cu grosimea de minim 5mm sau mai mult.
 
sa continuam.................
-puferele de cauciuc trebuie facute(sau cumparate)in functie de greutatea motorului,incepe cu motorul mai intii !!

ca post scriptum,pina'n 40cp diesel(fara turbo)se poate folosi ca schimbator de caldura,sachimbatorul de caldura pentru racit uleiul de pe RABA !MULTI i-l folosesc cu succes,atita doar ca nu tine decit 4-5 ani,motivul?e din alama, corodeaza repede mai ales in apa de mare,(coroziune electrochimica)adica din aliajul dintre cupru si zinc(alama)pleaca zincul si ramine cuprul sub forma de....sita !din acest motiv este folosit zincul pe nave sub diferite forme ca ANOZI,adica sint sacrificati pentru protectia altor metale de pe nava(ax elice,corp nava,ax cirma,derivor etc....)
 
deocamdata atit,pe parcurs luam fiecare capitol in parte si-l dezbatem pe larg;
repet,mai intii gindeste-te ce motor vrei...............

bafta!
 
Salut Homemade si multumesc pentru informatii. La barca actuala am un outboard obisnuit, dar pentru viitoarea barca maritima, ma gandesc la un diesel economic. De aia spuneam de diesel-uri mici de motocultor, in jur de 20 de cai, racite pe aer (cu toate ca preferabila e racirea pe apa). Daca s-ar gasi un diesel racit pe apa in jur de 20 de cai, ar fi perfect, fiindca deplasamentul va fi de max. 3 tone. Ar fi ideal sa aiba demaror si alternator, dar daca nu, asta e, la sfoara si curent de la panou in acumulator.

M-am gandit si la un motor auto, dar in general puterea unui diesel mic sare de 45 de cai, si in consecinta sare si consumul, greutatea, inversorul, schimbatorul de caldura... Daca ai o sugestie de diesel auto de putere mica, te rugam sa ne spui, sau poate stii de vreun motor mic, in 1-2 cilindri, racit pe apa, in jur de 20 de cai, care ar putea fi folosit. Multumesc :)
 
cauta un mercedes vechi tip 180-190 diesel parasit pe undeva,sigur motorul merge inca,daca nu mai functioneaza ,sint alte cauze,in nici un caz motorul;
motorul are in jur 150 kg/consum aprox.2,5 l/ora la 1600ture/min.
si spre stiinta barcagiilor,asta e mama motoarelor diesel in 4 cilindri copiat de:
renault marin,nani,volvo,etc care le-au vopsit frumos,le-au adaugat zorzoane si le-au facut un pret de neimaginat;probabil au segmenti de platina?!?!motorul original mercedes este tip OM636,facut pe vremea cind se foloseau meseriasi cu traditie,facea ore (sau km)de ordinul sutelor de mii,de aia s-a si copiat de toti !!
-la un astfel de motor ai nevoie doar de :schimbator de caldura,pufere,pompa de apa si inversor,ce vrei tu,adica demaror si alternator,are in dotare.
-in fotografia de mai sus,unul din asta vezi!

-la un diesel racit cu aer e nevoie de o suflanta sanatoasa,un tunel sa-ti aduca aer relativ mai rece din zona santinei(cu ocazia asta,usuca si santina mai rapid)si o evacuare a aerului la iesire la fel de sanatoasa,de preferat sa fie evacuat in jurul esapamentului,adica esapamentul sa fie in centrul tunelului de evacuare a aerului,sa nu disipe caldura in barca,e putin mai complicat,dar nu de speriat!
-locul unde se afla motorul,la fel trebuie izolat,insonorizat(nu-i dificil)si dotat la fel cu un alt ventilator(la fel cum sint la autoturisme in bord,pentru rece-cald) care extrage aerul cald,gazele,etc, degajate de blocul motor si le scoate afara din barca;acesta ajuta la racirea motorului cu citeva grade chiar,si nu te deranjeaza nici gazele in interior !
 
Salut Home Made si bine ai venit pe forum !Foarte interesant pontul pe care l-ai dat dar am observat ca este f.greu de gasit un asemenea motor . OM 636 a echipat modelul Ponton de la MB intre anii 53-61. Deasemeni echipeaza si masinile acelea de teren Unimag. Este intr-adevar un motor de anduranta mare. Eu personal am un motor TN in 4 timpi cu doua pistoane pe benzina,racit cu apa (ambreiaj adaptat de la Moschvich),pe care ma gandesc sa-l montez pe o barca de aprox 6-7m. Stii cate ceva de aceste motoare? Eu l-am demontat i-am facut o noua garnitura de chiulasa i-am schimbat discul de ambreiaj am schimbat simeringurile si rulmentii la pompa de apa. Uzurile la segmenti ,camasi ,cuzinetii de pe palierele vilbrochenului sunt aproape imperceptibile . El a functionat tot pe o barca metalica de aproape 6m ocazional. Esapamentul este din doua tevi una in alta evacuand gazele arse si apa de racire odata. Va trebui sa-i confectionez axul elicei cu tubul etambou, si sa-i gasesc pe undeva o elice, dupa ce ma voi hotara asupra barcii pe care-l voi folosi.
 
salut !

-corect!motoarele om636 sint ca si conceptie din anii '50,s-a fabricat pina-n anii 80-90 dar s-au folosit in alte scopuri,combine de cereale,camione de dimensiuni mici pentru armata germana,pentru instalatiile de refrigerare thermo king(care foloseste si motoare volkswagen),yanmar-ul la fel,se gaseste pe conbinele agricole.eu ma refer aici la cele de pina-n 2000cm3,mai mari nu-si au rostul pe barci cu vele,consumi motorina degeaba !
-si inca ceva NU MA INTERESEAZA barcile de viteza cu motoare out-board,in general nu ma intereseaza barcile NUMAI cu motor;prefer velele cind e vint!
 
-tn-ul ar fi o ideie interesanta daca poti sa o rezolvi cu vibratiile,eu am achizitionat unul de 60kg chinezesc la 8cp/700gr/ora consum,un cilindru,merge fain dupa ce cureti spanul din carter,stringi suruburile sa nu se desfaca,am mai avut unul de 15 cp care a mers fara nici o interventie (curatatul nu se pune) 8 ani,asa ca ......merita
toata treaba e sa-i faci un postament zdravan,lonjeroanele fie ca sint de metal sau stejar,trebuie neaparat intinse peste cel putin 5-6 varangi sa preia socurile,si puferele trebuie la fel foarte solide sa nu le striveasca o data la 6 luni!
-cum ai rezolvat-o cu transmisia la inversor?
 
-si sa nu uit ca m-am luat cu scrisul,MERCI PENTRU URARILE DE BUN VENIT!!
si acum la treaba ! adica faceti barci ! restul se rezolva !
 
Salut HM! motorul de care-ti vorbeam nu are inversor . Doar ambreiajul de care-ti aminteam mai sus. Am observat ca sunt folosite pe ambarcatiuni si motoarele de tipul OM615;616,(200d si 22od)care au echipat modele mai "recente" de la MB-W114 si W115 (bot de cal).Apropo ce dimensiuni are ambarcatiunea pe care ai instalat OM 636?
 
Oho! mare si frumoasa.Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea ani multi.Poate ne-o arati si noua intr-o poza:)? wk placut.
 
Am uitat sa te intreb daca poti posta ceva in legatura cu schimbatorul de caldura la un motor de tipul celui pe care l-ai instalat pe barca ta, si cum se realizeaza practic racirea baii de ulei la un motor auto navalizat.Multumesc anticipat.
 
Stare
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Back
Sus