Volvo Ocean Race 2008-2009

... manevra de ampanare? Este cumva cea cu focul pe invers care aici se cheama “heave to” sau “hove to”?
....

Nu, ceea ce spui tu este manevra de "punere în pană". E destul de simplu: Faci o volta, dar nu dai drumul din crocodili la foc. Deci la sfarsit o sa ai colţul de şcotă al focului în bordul opus colţului de şcotă al randei.
Rezultatul o sa fie o barca cu o viteza de inaintare foarte mica, 1-2 noduri pe vant tare, cu o deriva foarte mare, mult mai stabila (daca esti de unul singur pe nava poti sa lasi carma si sa faci cate ceva pe punte, sa-ti bei cafeaua, etc) iar din cauza derivei, suprafata apei din vant o sa fie mai neteda (cu vartejuri mici lasate de barca) deci mult mai O.K. pentru un rande-vous in mare libera cu o alta barca.
E un fel de "piua-piua" sau "trage pe dreapta" care iti prinde tare bine uneori cand marea se infurie, esti obosit de hatanat sau pur si simplu vrei sa iei o pauza.

Ampanarea e ceva mult mai simplu si elementar: e volta sub vant (gybe pe limba voastra): trecerea velelor dintr-un bord in altul atunci cand rotirea se face cu pupa prin vant. Daca nu strangi intai randa in axul barcii, ghiul sare dintr-un bord in altul cu viteza dar si cu potential de accidente.

Asta cred ca e off-topic, dar nu stiu unde sa o pun
 
Ultima editare:
Tocmai pentru ca noi astia pasionati ne dorim o barca o face sa fie cumparata de cei cu bani. Sa ne arate statutul lor. Il rog pe Robert sa ne spuna deschis: cati dintre cei care au platit zeci de mii de euro pe o barca noua, aveau habar, cati sunt la primul lor contact cu domeniul?. Am presimtirea ca majoritatea (daca nu toti) au vrut doar sa epateze.

Paradoxal, fara sa il cunosc sau sa-l apreciez in mod deosebit il consider pe TataMare un adevarat pasionat. ......................, dar pasionat. . Si-a luat-o chiar ca sa se bucure de ea nu doar sa se dea mare.
Nike, skipper of Kita-La

Nike , tu ai amestecat un pic situatiile si explicatiile , insa incerc eu , la rugamintea ta , in urma experientei mele ,sa iti spun cum stau lucrurile :

1. Toti detinatorii de velier sunt pasionati ( doresti dovezi ? bine: toti cei care au investit bani in a avea un velier ar fi putut sa cumpere un motorboat si nu au facut-o , desi le-ar fi fost mai comod.)
2. Pasiunea nu are legatura cu nivelul de cunostiinte ( nu trebuie sa fi Hagi ca sa fi pasionat de fotbal ) , pasiunea este o motivatie perfecta pentru a deveni mai priceput chiar decat profesionistii.
3. Chiar daca sunt incepatori si mai bogati decat media , detinatorii de veliere sunt oameni de foarte buna calitate ( lucru care contravine un pic credintei populare - izvorate din cultura comunista - care spune ca toti bogatii sunt oameni rai )
4. Pe scurt : nici un client de al meu nu a cumparat un velier ca sa epateze , ci dimpotriva , ca sa se bucure de el cu toata pasiunea .

In privinta lui TataMare , lucrurile sunt exact la fel. A fost incepator , a fost si este bogat , insa intre timp a devenit pasionat , un pic priceput si chiar ii place . Si-a luat barca de curse pentru ca nu i-a placut ca l-am invins consecutiv in 2007 si 2008 iar in consecinta i-am inmanat personal Cupa si medalia locului I la regata Blue Marine din 2008 pe care a castigat-o pe merit. Bravo lui ! E un tip ok si e foarte bine ca exista si trage dupa el multa presa si alti oameni bogati.

Va rog respectuos sa nu mai considerati ca doar dumneavoastra ( daca sunteti pasionati ) aveti dreptul sa va bucurati de aceasta pasiune . Pasionati sunt multi , sunt si destui priceputi , insa foarte putini dintre ei au si sansa de a fi suficient de bogati incat sa isi cumpere un velier mare . Multi velisti bogati din lume sunt la fel de pasionati ca cei care au un 9 metri din placaj si nu exista diferenta de statut nautic intre ei sau diferenta de calitate , exista doar diferenta din conturi. Care , la final , nici macar nu conteaza pe apa .

Asta e marea frumusete : pe mare nu circula bani , nu exista nici bancomate si nici banci . Existi doar tu , marea si cerul.
 
Ultima editare:
Chiar daca suna putin comercial ;), sunt in mare parte de acord cu cele spuse de Robert. Am observat de-a lungul timpului ca lumea e pornita pe oamenii ca Robert, care sunt intr-o anumita masura pionieri intr-un domeniu. Ca exemple, Radu Theodoru a fost barfit la greu pe vremuri, dupa ce a plecat prima data pe mare pe vremea comunismului, Cristian Craciunoiu de la revista Modelism era la fel mancat de cur de modelistii batrani, probabil din invidie ca n-au facut ei revista, Cristian Stanescu de la Motolife e atacat de brigada de la Univers Moto (niste frustrati care fac copy-paste dupa Motorrad), Ionut Tudose are si el meciuri cu niste frustrati etc. Si sa nu uitam ca nimeni nu-i perfect.

Primii 2 sunt oameni care au avut un impact semnificativ asupra mea in perioada cea mai propice, cand se formeaza orizontul unui om, in adolescenta. In fata acestor 4 oameni, carora se alatura si Robert, am sa-mi scot oricand palaria, pentru ca au aratat ca pot realiza ceva semnificativ, fara a fi bogati. Celor care chibiteaza din lateral si nu sunt multumiti de activitatea acestor oameni, le-as spune ca nu-i impiedica nimic sa-i concureze cu adevarat, nu numai sa dea din gura, in spiritul caprei vecinului. Cat despre cei care au cumparat un velier de la Robert, eram de fata in 2008 la RBS cand o familie tanara a cumparat Bavaria 31 expusa, se citea fericirea pe fata lor, si m-am bucurat si eu odata cu ei :). Bucuria detinerii unui velier e de cu totul alta natura decat de exemplu detinerea unei masini exclusiviste, parca ai vrea ca toata lumea sa participe la bucuria ta.
 
Nu, ceea ce spui tu este manevra de "punere în pană" ....

Ampanarea e ceva mult mai simplu si elementar: e volta sub vant (gybe pe limba voastra): trecerea velelor dintr-un bord in altul atunci cand rotirea se face cu pupa prin vant. Daca nu strangi intai randa in axul barcii, ghiul sare dintr-un bord in altul cu viteza dar si cu potential de accidente.

Buna manevra punerea asta in pana. Aici este primul lucru care se invata dupa volte. Cit despre ampanarea accidentala, s-a discutat despre ea la topicul Chinese Gybe (unde este si un video clip cu Telefonica Blue). Multumesc pentru clarificare.
 
Sunt incepator dar pasionat, momentan visez la un mic veliere am iesit de cateva ori pe mare , particip cu velierul '' IANISS'' am avut un start bun dar datorita neatentiei am avut un mic accident care la dus pe pozitia 78945 acum sunt pe 12234 in urcare :banana: Jocul imi pare super interesant.
 
Salut Robert, multam pentru lamuriri, rugamintea mea este sa nu te ataci, era o parere a mea pe care am vrut s-o impartasec si sa aud si alte pareri. Ia-o ca pe o discutie prieteneasca, un schimb constructiv de pareri, si nu ca pe o cearta in care cineva trebuie sa aiba neaparat dreptate. Suntem oameni de caracter, ce naiba, iar pe de alta parte, un alt lucru in care cred cu tarie, este filosofia Ing-Yang, : lucrurile din lumea reala nu sunt nici albe nici negre ci undeva intre.


1. Toti detinatorii de velier sunt pasionati
4. .... nici un client de al meu nu a cumparat un velier ca sa epateze

Sunt convins ca un anume dram de pasiune au, altfel ar fi complet nebuni sa dea banii pe asa ceva, si nu sunt nebuni si nici prosti (altfel nu ar fi avut bani) mai ales ca in general sunt si zgarciti (iarasi, altfel nu ar fi avut bani daca ii risipeau)
Dar pe de alta parte esti de acord cu mine ca velierele au o aura aparte, sunt pentru initiati, pentru nobilime, pentru printii in costume albe. Cei care au o astfel de pasiune vor pe langa bucuria interna, comuniunea cu natura, pe care ti-o da o plimbare cu barca, sa si transmita ceva despre ei, despre statutul lor social, vor sa se identifice si sa apartina unui anume grup (gen ) de oameni dar sa si comunice acest lucru. Crezi ca din intamplare si fara nici o semnificatie a ales Toyota pentru campania lor "Oameni de caracter" imaginea unui velist?

Cursele de masini sunt pentru burghezie, nobilimea merge la cursele de cai!
Poate "epatare" e un cuvant prea dur, dar cred ca macar un picut au facut-o
si ca sa se diferentieze de ceilalti (macar unii dintre ei)


( lucru care contravine un pic credintei populare - izvorate din cultura comunista - care spune ca toti bogatii sunt oameni rai )

Pot sa confirm si sustin afirmatia ta: cunosc personal, indeaproape, cativa dintre cei care fac parte din top 300 Romanesc, ba chiar si din topuri de acest gen de afara. Toti, dar absolut toti cei cu care am avut contact sunt oameni cat se poate de normali. Nu vorbesc de unii din cei pe care ii vad la TV. Pe aceia nu ii cunosc, vad doar ce vor ei sa arate sau ce vaneaza televiziunile si considera ca ne-ar interesa. Desi per ansamblu sunt mai hotariti, mai curajosi si mai norocosi decat noi astilalti, ca orice om normal au si ei limitarile lor, temerile lor, frustrarile lor. Probabil ca cel mai usor te poti pune in pielea lor dace te gandesti la Somalia. Crede-ma, oricare dintre noi e printre Somalezi mai tare decat e Top300 printre noi. Si in continuare suntem oameni normali.




detinatorii de veliere sunt oameni de foarte buna calitate

Chiar toti? Si atunci de ce spun unii rai ca exista mancatorie intre barcagii. Vorbesc prostii, sunt invidiosi, sau cunosc lucruri pe care tu nu le stii sau nu vrei sa le vezi?

... a luat barca de curse pentru ca nu i-a placut ca l-am invins consecutiv...
Bravo lui, inseamna ca e un tip ambitios, cu sprit de competie ( de altfel nu am avut niciodata nici un dubiu cum ca ar fi altfel)
Daca depune eforturi pentru a fi mai bun ca altii si respecta regulile jocului e de apreciat


Va rog respectuos sa nu mai considerati ca doar dumneavoastra ( daca sunteti pasionati ) aveti dreptul sa va bucurati de aceasta pasiune

Hai sa fim seriosi, cine a zis asta. Parerea mea e ca dimpotriva - sa fie cat mai multi si cat mai bogati: asa ne putem si noi bucura ochii, ne putem alimenta pasiunea si cresc si sansele noastre de a avea acces la o barca (fie ea si a altcuiva). Minunata paralela cu VW

pe mare nu circula bani , nu exista nici bancomate si nici banci

Dar exista pe uscat, si astea iti pot aduce un echipament mai bun, mai multe masuri de siguranta, si poate si un skipper care sa suplineasca lipsa ta de experienta. Cei drept, cum spunea cineva "Marea nu a omorat pe nimeni", dar nici de iertat nu-i iarta pe prosti. Fii pregatit pentru ce e mai rau, si roaga-te sa fie bine.
 
Bucuria detinerii unui velier e de cu totul alta natura decat de exemplu detinerea unei masini exclusiviste, parca ai vrea ca toata lumea sa participe la bucuria ta.

Si atunci de ce toti cu care m-am bagat in seama imi povestesc de 500 EUR tura pe mare?
Scump halatu' - parca nu-mi vine sa ma bucur de bucuria lor. Ca doar nu sunt copii mei.

Sau n-am abordat eu pe cine trebuie?
 
Si atunci de ce toti cu care m-am bagat in seama imi povestesc de 500 EUR tura pe mare?
Scump halatu' - parca nu-mi vine sa ma bucur de bucuria lor. Ca doar nu sunt copii mei.

Sau n-am abordat eu pe cine trebuie?

Aia nu-s velisti, sunt niste cacanari romani ordinari care se considera miez daca au si ei o troaca. In Croatia sau chiar Ungaria la Balaton preturile sunt de bun simt, din banii respectivi omu' isi intretine barca, mai pune si ceva deoparte, plus ca deseori face si pe skipper-u', consumand din timpu' lui. Cand o sa fie si la noi concurenta, preturi mici la marine, si natia mai destupata la cap, poate va fi si la noi accesibil sa te dai o zi sau chiar o saptamana cu vela.
 

Back
Sus